¥3,940 税込
無料配送5月30日 木曜日にお届け
詳細を見る
または 最も早い配送 明日 5月26日にお届け(7 時間 22 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
残り1点 ご注文はお早めに 在庫状況について
¥3,940 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥3,940
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
出荷元
Amazon
出荷元
Amazon
支払い方法
お客様情報を保護しています
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
支払い方法
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら

クラッシュ [DVD]

4.3 5つ星のうち4.3 2,181個の評価
Amazonおすすめには、すぐに発送ができて、評価が高く、お求めやすい価格の商品が揃っています。
Amazon おすすめ

¥3,940 税込
プロモーション情報 4点まとめ買いで2% OFF 1 件
  • 4点まとめ買いで2% OFF 規約
無料のプライム配送を提供していない他の出品者からより安く入手できます。
{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥3,940","priceAmount":3940.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"3,940","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"tf7Aw%2Babhqtslka%2F8bFAw9KHnTLFaHRa2HRPvP%2BUIhFNGLCWINRlA4lOhV2At1UaJHk9TpA17mNJT5j44qUmsYi8KodDUsy7p9sK2GeiBGzNalFvB5FLEt%2FrpwntBvkhXRXEuF1z4zk7f8nQJFAVCjcTYBpVF83zjlWwofH0sg%2F9A4MV%2BMqwxQ%3D%3D","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}

購入オプションとあわせ買い

フォーマット 色, ドルビー, ワイドスクリーン, DTS Stereo
コントリビュータ ポール・ハギス, ブレンダン・フレイザー, テレンス・ハワード, ドン・チードル, サンディ・ニュートン, マット・ディロン, サンドラ・ブロック, ライアン・フィリップ
言語 英語, 日本語
稼働時間 1 時間 52 分

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

商品の説明

Amazonより

タイトルの「クラッシュ」とは、「ぶつかり合う」こと。肉体的、物理的なクラッシュから、心と心の触れ合いまでが含まれる。『ミリオンダラー・ベイビー』の脚本家であるポール・ハギスが監督・脚本の本作は、ロサンゼルスでの2日間の人間ドラマを、心に突き刺さるほどの「クラッシュ」とともに描いていく。登場人物は、地方検事とその妻、黒人刑事と同僚でスペイン系の恋人、TVディレクター夫妻、雑貨店を営む家族、鍵の修理屋など、さまざまな階層・人種。職業だ。
無関係のようにみえた人々が、人種間の偏見、そこから生まれる憎悪が引き起こす事件によって結びつけられる。急展開ながら、登場人物の交通整理のうまさに引き込まれるのだ。警官からセクハラまがいの仕打ちを受けた女性が、その後、彼と思わぬかたちで再会するシーンなど、何カ所か、本当に背筋の奥までゾクッとさせるショッキングな描写もある。俳優たちも、ほかの出演作とは明らかに違う迫真の演技を披露し、最後まで観る者の目を釘付け。全編に漂うのは、いまだに差別に満ちたアメリカの現実だが、ラストシーンでわずかに残される希望が、静かな余韻を残す。(斉藤博昭)

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 英語, 日本語
  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 75 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988104034816
  • 監督 ‏ : ‎ ポール・ハギス
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ドルビー, ワイドスクリーン, DTS Stereo
  • 時間 ‏ : ‎ 1 時間 52 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2006/7/28
  • 出演 ‏ : ‎ サンドラ・ブロック, ドン・チードル, マット・ディロン, ブレンダン・フレイザー, テレンス・ハワード
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
  • 販売元 ‏ : ‎ 東宝
  • ASIN ‏ : ‎ B000EUMM98
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.3 5つ星のうち4.3 2,181個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.3つ
5つのうち4.3つ
2,181グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2024年3月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
現在でも、移民問題で大きく関心を持たれるアメリカ合衆国・・・
この映画でも、いろんな国の人が、いろんな言葉を話し、文化の違い、
考え方の違いによって、差別や偏見が、どれだけ根ずいているのだろう・・・
と、とても考えさせられます★ アカデミー作品賞と、脚本賞を受賞しましたが、
脚本も書いているポール・ハギス監督・・・多くの登場人物と、多くのエピソード
で、ただ単に、差別問題を取り上げているだけでなく、その登場人物の
一人一人の苦悩、やるせない思いが見事に表現されていて・・・また、
何かしらの関連性を持たせて、そして、最後には、新たな思いを持って
前へ進んでいく・・・きめ細かい人間像と演出力・・・
素晴らしく完成度の高い作品に、とても感動しました!
2019年2月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
タイトル通りの感想でした。
それでも、日本に住んでる自分には
まだこんなにもアメリがでは、黒人差別がはびこっているんだと
痛感させられた映画です。
そしてそういう世界にいない自分は、申し訳ないが
「黒人は根っこが違う」という概念を植え付けるような
映画にも感じました。
根っこというか、まだまだ差別があり
生まれた時から差別がある、というのでしょうか。
そういう環境が黒人に悪いレールを敷いてしまう原因なのだと。
でも結局、人間の中には善と悪があり
良い面、悪い面をきちんと自分が理解出来るようになった時
初めて「人格」「人間性」ができるのでは。
初めて見たんですけど、結構豪華キャストでびっくりしました。
ただ感動、という感じの映画ではない。
これが事実で、その中で黒人も白人もどう生きていけばいいのか。
誰かに教わるのではなく、自分で感じてほしい。
9人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年12月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
映画館で感動… 家でも見て感動、奥さんも感動
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年3月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
Blu-rayの再販の気配がないので、中古で購入。
映画自体は劇場で鑑賞しました。たしかこの年は、ブロークバック・マウンテンがアカデミー作品賞の本命と言われていましたが、作品賞獲ったのは本作…だったように記憶してます。
その当時は、(嘘かほんとか知りませんが)ゲイ(が主役の)映画ではアカデミーは獲れない。みたいなのをネット界隈でみかけたようにおもいます。時代も変わりましたよね。
さてさて、本作。
個人的にはブロークバック・マウンテンより、こちらのほうが好きなので、作品賞嬉しかった記憶があります。
そんな想いもあり久々に鑑賞しましたが…フィルムグレインと言っていいのか、粒子がひどい。鑑賞の妨げになるほどの粒子はいらないですよねぇ。
テレビの設定をシネマモードにすると幾分和らぎますが、品質としてはNGと感じました。
2020年8月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
現在のアメリカで起こってる人種差別問題や階層間格差についてその困難な状況はこの映画の当時と今と変わらず続いている。闇はより一層深くなってると思われる。
2020年6月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2004年の映画が正に今のアメリカを画いている。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2020年8月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
凝りに凝った脚本と演出でその上手さに感心させられる、しかし感心が上回ってしまって刺さらない部分も多い。
色んなテーマが内包されてる(されすぎ?)ので人によって感想の幅が出る作品かなとは思いますが人に何かを考えさせる力は確実に持っている作品だと思います。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2020年6月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
アメリカで起こっている人種差別について勉強になる
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
JACKSON
5つ星のうち5.0 Cine de calidad.
2024年3月3日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Cuando vi la película en una sala de cine quedé impresionado y quería tenerla en mi colección.
gpsjoe2013
5つ星のうち5.0 Great!
2019年12月8日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
Good price and speedy delivery.
Rafael V.
5つ星のうち4.0 Buena pelicula
2019年10月20日にメキシコでレビュー済み
Amazonで購入
Es una buena pelicula, no viene en español latino, pero viene con subtitulos.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Carter
5つ星のうち5.0 Anger and Change
2016年2月22日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
The one thing this film’s detractors simply cannot abide, or forgive, is the auto wreck rescue scene with Matt Dillon and Thandie Newton. They either refuse to accept the officer’s ability to change bigoted attitudes the way he ostensibly does, or they’re too offended by what they see as the scene’s representation of black dependency on white benevolence. These are fair objections. But the refusal to question their assumption about inability to change is a prejudice all its own. Crash is a film about, more so than anything else, assumptions, and it asks everyone to question two assumptions, about anger and change, with wide-ranging implications for how people get along in the world.

The common assumption about anger says that conflict among people, say racial conflict, triggers fear then anger. But here are some new premises to consider. Bear with me--there is a cinematic point here. There’s a school of thought that says “race” is a fabrication, a social construct, a piece of fiction created by the mind (to, say, rationalize subjugation). If one considers that there are virtually no biological differences among humans, that there’s only one human species, this thinking is correct. It’s also widely accepted in psychology that there is in life for most people a certain inherent anxiety, a persistent low intensity fear that compels us to look around for threats--an inheritance from thousands of years of evolution (an adaptive function), even if different people today experience that anxiety in different ways. It follows that perceived threats in the environment (say, for instance, different skin color) can easily trigger that anxiety, then the closely related emotion anger (“… anger is the subjective experience that accompanies aggressive impulses.” [Averill]), then aggression that may follow. In other words, people have a built-in anxiety that, in a sense, looks around for threats real or perceived. Racial difference turns out to be one of those threats, even if a social construct. The threat intensifies anger (in preparation for aggression). The anger produces conflict, even if the threat was a perceived one. So that racial conflict doesn’t precipitate anxiety and anger, even if it feels that way. But rather anxiety and anger predicate the construction of race and then precipitate racial conflict. It’s a massive corruption of the adaptive functions of these emotions, originally intended to keep us safe but now causing conflict. “Different” may seem to be the problem, but it’s really not. The problem isn’t on the outside, it’s on the inside--anxiety and anger. That’s the Crash. From anger that becomes crippling, the folks in this film are crashing into their own selves, and they’re forced to question their assumption about the origin of their anger … just as the film asks you to question yours. How Socratic!

Crash involves racism, but it isn’t about racism. It’s about anger and change: recognizing the control anger has in our lives (like an addiction) and making a decision to change that, to give it up, to surrender it. All of the characters are dealing with an unbridled anger which they need to let go of before it destroys them. We may have to accept the inherent anxiety. But when the old way of being doesn’t work anymore, when there’s just too much pain, the anger can be changed, even if an emotional crisis is usually needed to do that. The inability for this kind of change is the second assumption the film asks you to question. And the film-makers are making their case that if we question the origin of our anger, we can let go of some of it, allowing people to change both themselves and the way they get along with others.

There’s a spectacular heartbreak to the way these crises are portrayed, especially by Terrence Howard, who is unforgettable. And there’s a real artistry to this film that makes it a both exhilarating and thoughtful rendition of the transformative power of pain. Full of anguish, defiance, courage, humor, and beauty, Crash is a gorgeous, even if at times difficult, parable about change and hope. Twelve years after its release, it's clear its Best Picture Oscar was well deserved. The film may be a bit too much for some. But for others, it’s what cinema is all about! Roger Ebert wrote of this picture, “Not many films have the possibility of making their audiences better people.” But when art reaches deep into the viewer and touches both feeling and thought, that art can change people in ways that may last a lifetime. What nobler purpose is there of art. Crash is that kind of art. It acknowledges the mystery of life and, in portraying that mystery so elegantly, helps the viewer make peace with it. And wouldn’t we all eventually like to be able to say, in Pat Conroy’s beautiful words (from The Prince of Tides), “It is the mystery of life that sustains me now.”
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Blackmale
5つ星のうち5.0 Best story telling of 2005. Social commentary? Only if you are Republican...
2010年12月25日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Flawless performances from an understated cast, yet the vignettes offer barely a few minutes screen time apiece and most have probably enjoyed several weeks build-up in fur lined trailers "in-character" before playing to the lens.
Best performance? Take your pick, I won't be arguing, but for me Matt Dillon deserves the nod if only for the demonstrating just how far he has travelled since 90210 and THERE'S SOMETHING ABOUT...

The film is far from perfect, and not the accurate portrayal it was held to be. The issues are as raw as you'll find them, but the characters remain superficial throughout. We get to know OF them without getting to KNOW them. I'll suggest Haggis took an enormous risk - and won - hanging his hat on story in favour of depth. None become worthy people. All are deeply flawed and possibly only one deserves redemption by the time the titles roll.

The film uses a well tried if complicated formula. Take a multiple of disparate characters and observe as they proceed in parallel toward the concluding common plot point where unrelated lives finally knit together. Use Pulp Fiction as your template, but there the similarity ends. This movie is best enjoyed completely unspoiled, so for synopsis you'll have to look elsewhere. Taking a break midway doesn't mean confusion, but missing even a single minute risks denting your appreciation of the complete work.
The direction is fluid and cohesive, though there is visibly still too much gloss for this set of LA tales. Haggis styles-it-out like Michael Mann...when he feels up to it.
Heat [DVD] [1995 ]
While replete with epithets and stereotypes intended to flesh out the race based social commentary, I recommend Spike Lees "Joints" for cinematic accuracy on the American (because it is unique) race issue. Lee tells it like it is because he really was "there". Bold enough to tell white folks the truth. Honest enough to tell black folks the TRUTH. Highly controversial, often offensive, leaving no-one unscathed. 
Jungle Fever [DVD ]

CRASH is class conscious, at times aloof and intellectual where it ought to be gritty ghetto. A "black" film for republicans? Unkind but valid. Haggis chooses race to steer the story carefully to his conclusion that our failure to understand each other is neither black nor white but human. We are equally capable of being exploited and of exploiting others. It's just a question applying sufficient motivation.

CRASH saves its gilt-edged moment to the three-quarter mark, whereupon we are treated to a "SIXTH SENSE" revelation so solid that Haggis could have followed with dancing girls wearing Hitler fatigues and still not lost the Oscar. Speaking of which, it is obvious why folk regard the Academy Award as a steal. 
Brokeback Mountain [DVD] [2005 ]was the one THEY just couldn't vote for. Though I am yet to see Gylenhaal & Ledger, CRASH has too many vulnerabilities to have been assured victory in a straight punch-up. Ultimately the piece is bereft of character development, although due correction would turn this into the prelude to the long running franchise needed to fatten so many characters before your cinema ticket had run out.
It remains simply brilliant story telling with no wasted footage. If you had read it, if someone recounted the way we did when video still meant Betamax, or you watched it unfolding scene by scene, it delivers its taller tale with clarity and with very few plot holes. It is exceptional entertainment that lands only metres short of art. Watch it for the first time and you'll be talking about it for days. Re-run the disc and it decends to a good night in, so much hinges on the plot revelations that you'll need to leave a lot of time before watching again to get the same buzz.

Judged purely by what it is rather than what it tries to be, it remains my favourite of 2005 - no question.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート